close
這是在米大看到的文章,
圖上的米格魯眼神好無辜喔!
不知道什麼原因淪為流浪犬了,
看到圖和文章就覺得感傷……
阿布每次一出去就像瘋了,
要好好看住牠才行!!

給所有愛狗或不愛狗的人看……



親愛的爸媽,今天……我死了


英文原文出自 S\H#X0E,*  
http://www.animalsinourhearts.com/shelter/memory1.htm
>kCESHDG%  
中文翻譯出處不詳,歡迎提供 6(W;Ub3wx8
 
/"5BYOy%i  
_` f{.  
親愛的爸媽
Kgo7T[T  
Dear Mom and Dad,
i"W0lMnry  
=S], or  
今天我死了。
'W3JFm  
I died today.
KL@W8:")  
jw(0QfA,d  
你對我感到厭倦了,所以你把我送去了收容所。收容所的動物已經太多了,而我抽到了不幸的號碼。
S))EaXXZb  
You got tired of me and took me to the shelter. They were overcrowded and I drew an unlucky number.
1 t4p8G}&  
i5E: yI X  
現在被裝進黑色塑膠袋的我靜靜躺在掩埋場裡。
LKKQ{O@ >  
I am in a plastic bag in a landfill now.
Vo D3  
0iT| dyS  
你留下來幾乎全新的牽繩會給其他小狗狗用。
8eHDv T..  
Some other puppy will get the barley used leash you left.
wT"x*JGA  
4S'N<3k%i  
我的項圈又髒又太小,不過阿姨在送我上天堂之前幫我把它拿下來了。
* (G?yj6  
My collar was dirty and too small, but the lady took it off before she sent me to the Rainbow Bridge.
xFDmnT2p  
DR!VCK  
如果我沒有咬壞你的鞋,你會不會讓我留下來?
dit>@T @f  
Would I still be at home if I hadn't chewed your shoe?
TcE,AG@GN  
''D}52Z  
我不知道那是什麼,只知道那是皮的,而且你把它丟在地上。你忘了幫我買狗狗玩具了。
% 
I didn't know what it was, but it was leather, and it was on the floor. I was just playing. You forgot to get me puppy toys.
b< I9;L1~<  
%:]u~DJ^  
如果我沒有在家裡大小便,你會不會讓我留下來?
2nHFR/qb7  
Would I still be at home if I had been housebroken?
fZjl O  
r'_r%B  
你把我的鼻子壓在便便裡面只會讓我對需要上廁所感到羞愧。
"_]FTS9v,  
Rubbing my nose in what I did made me ashamed I had to go at all.
U8+RC`)J  
oKN;I?1/  
書跟訓練老師都可以告訴你如何教會我走到門口要你開門的
Juf$* k  
There are books and obedience teachers that would have taught you how to teach me to go to the door.
O6Bn W3n}  
Z_o#r1:T  
如果我沒有把跳蚤帶到家裡來,你會不會讓我留下來?
TS,$Qx  
Would I still be at home if I hadn't brought fleas into the house?
hNa]cnR  
Y?~ilF|3Ry  
我身上沒有驅蟲藥,我沒有辦法在你把我留在院子裡好幾天後跑到我身上的跳蚤抓下來。
f(; ^C,4  
Without anti-flea medicine, I couldn't get them off me after you left me in the yard for days and days.
kBCr,lHU:m  
(Ke[.gU  
如果我沒有亂叫,你會不會讓我留下來?
8C Bh2  
Would I still be home if I hadn't barked and barked?
+#Fzi"<  
z+qVT,M.c  
我只是想告訴你:“我好害怕,我好孤單,我在這裡阿!我想成為你最好的朋友!”
bTBj#Sc$  
I was only saying "I'm scared, I'm lonely, I'm here, I'm here! I want to be your best friend."
-`eC,9?{#  
`.{Cq1w  
如果我讓你開心,你會不會讓我留下來?
ZW}_ET K  
Would I still be at home if I had made you happy?
bjrSZO7`U  
C2\8JC  
但是打我並不會讓我知道怎麼取悅你。
dV@F1AC  
Hitting me didn't help.
OT*d?WHC  
VM^A;  
如果你願意花時間照顧我,教我如何當一隻好狗狗,我是不是就可以留下來了?
%*}iIWould I still be at home if you had taken the time to care for me and to teach me manners? AZ"JV\>=  
mJCV6Uau  
差不多第一星期之後你就沒有再注意過我了,但是我一直都在等著你來愛我
GwG@/W*  
You didn't pay attention to me after the first week or so, but I spent all my time waiting for you to love me.
AkH(H_1  
0LSwIt>'U  
今天我死了.....
Y|%l{H  
I died today.....




arrow
arrow
    全站熱搜

    ningyun123 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()